Met trots presenteren we vanaf maandag 13 augustus de nieuwe actiehistorie module in AdreZ.

Met deze nieuwe feature kan je AdreZ nog breder inzetten binnen de organisatie. Naast het beheren en verrijken van je contacten kan je AdreZ vanaf nu ook gebruiken voor het bijhouden van al je belangrijke contactmomenten.

Zo kan je bijvoorbeeld zien dat je collega vorige week met een belangrijke VIP heeft gesproken aan de telefoon, en je ziet ook direct wat er is besproken. Of sla dat ene interessante mailtje die je van een klant hebt ontvangen op bij het contact. Of leg vast dat je een potentiĆ«le donateur hebt gesproken op de kerstborrel. Je ziet niet alleen je eigen contacthistorie, maar ook die van je collega’s. Zo heb je in AdreZ dus altijd een compleet overzicht van alle belangrijke contactmomenten.

Zie hieronder een korte video impressie van de nieuwe actiehistorie module:

Toevoegen van een nieuwe actie

Overal waar je een contact in beeld hebt kan je een nieuwe actie toevoegen. Zo kan je het contacten openen en dan naar het tabblad ‘Historie’ gaan, met de blauwe plus-knop kan je een nieuwe actie toevoegen. Of voeg een nieuwe actie toe via het dashboard van het contactpersoon. Maar ook als je bij de organisatie zit, in het tabblad ‘Contactpersonen’ kan je een nieuwe actie toevoegen.

Bij het toevoegen van een nieuwe actie geef je altijd aan:
– Wanneer is het contact geweest (standaard = vandaag)
– Wie heeft er contact gehad (standaard = ingelogde gebruiker)
– Wat voor soort actie is het geweest (telefoongesprek, e-mail, ontmoet etc.)
– Titel en inhoud van het contact (in de inhoud kan je ook een afbeelding draggen/droppen en opslaan)

Overzicht van de acties

Een overzicht van de acties die aan een contactpersoon hangen zie je als je het contact opent in het tabblad ‘Historie’. Hier zie je een lijstweergave van alle acties die zijn toegevoegd bij dit contact. De standaard sortering is op datum, je ziet dus altijd de meest recente acties bovenin de lijst. Je kan een actie aanklikken om de inhoud te bekijken en de actie eventueel te bewerken.

Daarnaast heb je een aantal filter- en zoekopties:
– Filter op SOORT actie-historie
– Filter op selectie-historie
– Zoeken op naam
– Zoeken op datum

En je hebt de mogelijkheid om een PDF te maken van alle acties + inhoud die aan een contact hangen.

Inrichten van de acties

Het inrichten van de acties kan je helemaal zelf via Extra > Opties > Acties. Bepaal welke actie-types er allemaal zijn voor jou organisatie en welke je wilt tonen in het dashboard met de PIN optie. Elk type geef je uiteraard een eigen naam en een icon zodat de actie direct goed herkenbaar is.

Wil je meer weten of het dashboard en het vastzetten (pinnen) van bepaalde gegevens op het dashboard? Dan vind je dit artikel waarschijnlijk interessant.

Altijd aan een contact

Actiehistorie ken je altijd toe aan een contactpersoon, maar zal ook zichtbaar zijn bij de organisatie waar het contactpersoon werkt. Bij de organisatie heb je dus altijd een snel overzicht van alle contactmomenten met de medewerkers van deze organisatie. Je kan bij de organisatie ook filteren op contactpersoon.

Als een contactpersoon verhuist naar een andere organisatie dan wordt de actiehistorie meegenomen met het contact, maar blijft ook zichtbaar bij de organisatie. Zo gaat er dus nooit belangrijke informatie verloren.

Selecties maken

Uiteraard kan je ook selecties maken op basis van actiehistorie. Via Selectie > Selecteren > Acties kan je bijvoorbeeld een selectie maken van iedereen waar de afgelopen maand telefonisch contact mee is geweest. En hier kan je vervolgens een rapportje van uitdraaien.

Het blijft hier niet bij

In verschillende gesprekken met klanten is het gebleken dat het ook interessant is om naast actiehistorie, ook mailhistorie (uit MailingLijst of Mailchimp) bij te houden en kleine TODO’s te kunnen maken. Zo kan je bijvoorbeeld een collega vragen om een contact in AdreZ volgende week even terug te bellen. Hier zijn we nu druk mee bezig en zal later dit jaar worden toegevoegd aan AdreZ!

Vragen of wensen

Heb je naar aanleiding van dit bericht nog vragen of wensen? Of heb je hulp nodig bij het inrichten van de actiehistorie in AdreZ? Aarzel dan niet en neem contact op met de helpdesk van EM-Cultuur, we helpen je graag!