EM-Cultuur is sinds 2013 (met korte onderbreking) lid van de DDMA.

DDMA logo

DDMA is de vereniging voor data en marketing. Een non-profit platform door en voor privacykenners, juristen, marketeers, dataspecialisten en techies waar kennis over datagebruik in marketing wordt uitgewisseld. Deelnemers aan deze waardevolle dialoog zijn 300 organisaties die lid zijn van DDMA. Denk aan Philips, KLM, Adobe, SBS, Unicef, Van Gogh, Sanoma en natuurlijk EM-Cultuur.

De Privacy verklaring en Verwerkersovereenkomsten van EM-Cultuur zijn gebaseerd op het model dat door de DDMA aan haar leden ter beschikking wordt gesteld.

EM-Cultuur bemiddelt vragen uit de culturele sector met de juristen van de DDMA. De DDMA besteedt ruim aandacht aan deze cultuur-sector-specifieke vragen zoals in deze “AVG Cultuur Vraag en Antwoord”.

Eerste hulp bij privacy issues
In 2014 hebben we aan alle EM-klanten gratis het boekje Wet & Werkelijkheid voor de non-profit sector toegestuurd. Toen steeds meer culturele organisaties fuseerden, of intensiever moesten gaan samen werken, kwamen er ook meer vragen bij onze helpdesk over wat nu wel en niet mag in de e-marketing. De DDMA (Branchevereniging voor dialoogmarketing) heeft een handboek uitgegeven over de regelgeving rond het gebruik van gegevens, juist bij culturele en non-profit organisaties. Dit is een handzaam en leesbaar handboek dat wij van harte aanbevelen.

Onderwerpen:
– Privacy & Marketing
– Direct Mail & Folders
– Telemarketing & Sms
– E-mail
– Adverteren & cookies
– Reclame op social media
– Apps
– Direct dialogue
– Toezicht op reclame